God morgon kärra vänner & alla andra. Vaknade i vanlig ordning tidigt de är så skönt att komma upp tidigt på morgonen. Idag ser de ut att bli underbart väder jag skall nog passa på att gå ut en stund och få lite frisk luft men än sitter jag i min goa sköna men mycket slitna morgon rock och dricker ytterligare en kopp kaffe nr 3 i ordningen de blir inte en riktig morgon om jag inte får mitt goa kaffe. Men idag har jag startat datorn på morgonen de är inte alltid jag gör de, klarar ju sig många gånger med telefonen men när man skall skriva eller göra lite mer fixa bilder extra då är de allt skönt med en dator. I mitt knä har Busan hoppat upp hon är en riktig knäkatt älskar att bli gosad med Bella nöjer sig med att man klappar henne pratar med henne ger henne lite godis då och då sen ligger hon gärna i hallen och sover. Busan däremot hon vill ha uppmärksamhet lägger sig gärna på rygg och vill bli kliad på magen, sitta, ligga i knätt & spinna hon låter som en brummande motor tänk att en så liten kan låta så mycket.
 
Satt igår och såg på Renes brygga lite kul man får en helt annan uppfattning om dessa kändisar när de berättar lite ur livet igår va de Tony Irving, Patrik Sjöberg som gästade & Mia Törnblom som gästade. Tony & Patrik kände jag ju till men Mia va för mig okänd men måste ju erkänna att de va lite kul att lystna på dessa gossar, framför allt så va de saker som Patrik sa som fick mig att tänka lite extra. Jag har inte läst hans bok men skulle faktiskt vilja men vet inte om jag fixar att läsa så däremot lyssnar jag ju mycket på böcker men undra om den finns inläst får nog kolla upp detta. De finns ¨så otroligt mycket som är svårt att formulera i ord ibland är de mycket enklare att skriva, men de tar mycket energi.
 
För den som bara lever ett helt vanligt liv med god hälsa, jobb och allt annat som hör livet till den har nog många gånger svårt att förstå vissa saker bland annat hur de är att leva med en ett liv med värk & hjärntrötthet mm.
Frågar mig själv varför de blivit så här varför jag varför just jag har råkat ut för så otroligt mycket konstigt hur kan så mycket bara drabba en och samma människa livet är inte rättvist men man brukar ju säga att de är en mening med allt så då är de väl någon form av mening med även detta eller vad skall man tro.
 
För snart 24 år sedan fick jag mitt andra barn men de blev lite annorlunda vill jag lova.
 
Hur många har exempelvis blivit allergiska av att föda barn?  Hur kan man bara bli de? Detta hände mig 1991 då jag födde mitt 2:a barn. Jag har själv svårt att förstå de än idag men med tanke på korten jag har så känns de på nått sätt som ett bildbevis de är på både gott och ont.
De började ca 14 dagar före att Robin föddes de kom som små plitor på låren först trodde jag att jag va allergisk mot dusch tvålen men de visade sig att så enkelt va de inte. De blev värre och värre utslagen blev bara mer och mer tillslut va i stort sett hela kroppen fylld av utslag jag hade svårt att gå för under fötterna så va de jätte svullet men så fort förlossningen va över kunde jag stå på fötterna igen men de va som att gå med en extra sula och emellan den och foten va de som en smetig massa de slutade med att fotsulan lossna å de va som en kladdig massa mellan fotsulan och den nya huden som fans inunder. Samma sak va de med händerna jag va så svullen att jag inte ens kunde byta på min lille nyfödde fingrarna va som tjocka korvar och jag kunde så småningom nästan skala av huden allteftersom den släppte vi klippte loss hud flikar ja fy fasen vilken resa de va. De kliade & brände jag mins att jag någon natt satt i duschen och försökte sova jag hatar idag salva & krämer mycket beror de nog på att jag varje morgon skulle smörjas med 500g salva & på kvällen 500g till vi fick fara runt till de olika apoteken och hämta för de tog slut de va ju inte bara en salva från hyllan mins jag utan innan de fick beställt hem till mig så kom de med några små tuber i taget de räckte ju inte långt när hela kroppen behövde smörjas in. Utslagen blev fler och fler men fler kort ville jag inte skulle tas har några från de första dagarna efter Robin fötts. Vi hamna på infektionskliniken på Östra Sjukhuset i Göteborg mest för att skydda mig från andra infektioner faktiskt men till en början viste de ju inte vad de va jag råkat ut för hur de stavas de vet e skam men nått i denna stil Erutema multiforme sa dom Hudutslag i många former och de kan man väl lugnt säga att de va! Eller vad säger ni?
Kortet är taget 19910423 Robin är född den 19:e
 
 

Men som tur va så blev de ju ett gott resultat av denna otur.
 
 
Nä nu skall jag ta och göra mig lite i ordning och sen ta mig en go kopp kaffe till och gå in och sätta mig i mitt pysselrum och bara få vara.
 
Ha en underbar dag Kram Nina

Kommentera

Publiceras ej