Då va de torsdag igen gösses va dagarna springer iväg, jag sitter här med lite morgon kaffe och idag får de bli en lite halvlugn dag de ser ut att bli fint väder även idag om en stund skall jag försöka gå ut å greja lite ute har börjat rensa i slänten nedanför huset de syns så tydligt från uterumet om de e massa visset där. I dag är de torsdag så de får bli en sväng till tippen igen men idag räcker de nog att vi åker en vända eller rättare sagt med ett ekipage har lassat massa på en vagn men de e allt en hel del till som får plats om man trampar lite i de.
 
Igår va jag på en behandling i Grästorp de va 3:e gången som jag va hos Susanne hon håller på med kino praktik & massage har sökt henne för högersida min rygg & mitt ben som jag haft besvär med sedan 1995 då jag skulle ta ett ryggmärgsprov men då träffade de e  nervrot och de small ner i mitt höger ben sen dess har jag haft bekymmer och faktum är att till en början så bar inte benen mig alls jag kunde inte kontrolera mina ben de va fruktansvärt att ställa sig upp och de inte fanns några ben som bar mig.
Sen blev jag ju inte mindre sårad utav att läkaren sa att jag inte ville gå utan att jag skulle vilja sitta för att de va bekvämt, hur är man funtad när man säger en sån sak och dessutom va Jessika bara 2 år när detta hände. Men de är klart livet va ju bara tvunget att gå vidare jag hade då 3 små barn men jag fixade mycket själv även om jag inte klarade allt så va de ju bara men de va då de nu är vi här och nu.
Men än i dag lever jag med ständig värk bak i slutryggen och mitt ben, sen att den offentliga vården inte kan hjälpa mig anser jag vara hemskt sen om detta hjälper de vet jag ju faktiskt inte men de känns ju efteråt och även under behandlingen men hon är på nått och jag tycker de känns som om jag har blivit lite starkare i mitt ben även om inte värken blivit mindre ännu, tänk om man kunde bli kvitt den.
 
De va ju onsdag igår och egentligen skulle jag varit i väg till viktväktarna men jag fick hoppa över de för att Leif behövde lite hjälp han har ju svårt att köra två traktorer samtidigt de kändes som de va dags att få ut gödningen i går innan regnet skall komma. De är ju inte mycket jag kan göra men hjälpa till med transporter e även de en viktig del för att de skall fungera. Så jag tog med mig min mp3 spelare och min virkning de e tur jag har min virkning de hade blivit långsamt att bara sitta å vänta annars.
 
Nu skall jag snart gå ut och greja tror jag lika bra att ta tag i dagen så man får någon ting gjort även idag.
 
Ha en trevlig torsdag kram Nina

Kommentera

Publiceras ej