God morgon hoppas ni sovit gott, själv har jag väl sovit sådär vaknade å va bomtät i näsan men med hjälp av lite nässpray så löste sig de någorlunda somna om och vakna igen kl. 6 lika bra att gå upp. Igår blev de inte att jag skrev något här dagen bara försvann började morgonen med att ta fram symaskinen och laga lite kläder de va några par byxor som behövde lappas bla sen satt med en massa gamla kort och scanna in dagen bara försvann har lite mer att gå igenom tänkte bli klar med de idag så jag kan plocka undan lite ser ju inte så kul ut när hela köket känns belamrat. Sen åkte jag på stickcafé en stund och fick virkat klart min solhatt de va riktigt kul blev jätte nöjd med den. Sen hem åt en kvällsmacka och sen blev de lite mera virkning och blev klar med även ett par grytlappar i alla fall nästan klar de är bara hankar som skall virkas har ju en liten speciell teknik som jag virkar som inte så många verkar kunna och faktum är ju att jag en gång innan jag blev sjuk köpte ett par grytlappar när jag va och jobbade på ett äldreboende i Kinnarp som en dam hade virkat som brukade besöka dom hon va väl nån form av volontär som kom in där emellan för hon bodde där inte men hon hade förolyckats i en olycka i Tyskland och de hade några par grytlappar kvar som hon hade virkat de va så fina så jag köpte mig ett par. Sen när jag blev sjuk så hade jag råkat bränna den ena i kanten tidigare och tänkte att de vore ju kul att kunna virka ett par sådana men när jag hade köpt dom vet jag att de berätta att de va ingen som kunde den tekniken de va virkade med så tog med dom till vår garnaffär tänkte att de skulle nog kunna detta med de gjorde de inte. Kristina i butiken la ut en förfrågan på nån sajt som hon hade kontakt via tror de va andra garnbutiker eller nått sånt de kom så småningom ett svar med en länk på Italienska där en kvinna visa samtidigt som hon prata fatta ju inte språket men så småningom lura jag ut hur hon gjorde fast innan jag knäckte hela koden tog de lite tid för andra vändningen visade hon aldrig och innan jag kom på hur de skulle va fick jag repa upp många gånger men nu kan jag de och har virkat många par dom är så fina och lagom tjocka. Brukar ha något eller några par klara hemma himla bra som present om man skall bort men nu va de tomt i skåpet så de är dags att fylla på med några par.
 
Dom tar en stund att virka men jag gillar dom, vist e dom fina.

Ha nu en underbar tisdag kram Nina
 

Kommentera

Publiceras ej