Ja säger då de dagarna går fort trotts allt...
 
Redan tisdag och idag har de varit full fart här i köket för min del, på spisen står en stor gryta med soppa som kokar för fullt. Skall snart iväg och träna så om de skulle kunna bli soppa idag va jag tvungen att sätta fart i tid och de lyckades riktigt bra. Även en skål med fruktsallad står i kylen. De är bara skalen som inte är tömda ännu men de går jag ut med när jag skall åka om en liten stund. De är så skönt när allt är förberett och klart att ha massor att göra som hänger över mig e de sämsta för min hälsa, de där med måsten har jag haft nog av under så många år de är väl mycket pga. de som jag har hamnat där jag är idag.
 
Igår fick jag sått lite grönsaker de va så himla roligt har fått fixat så jag kan odla lite vi har fyllt pallkragar med jord som vi ställt intill den nya maskinhallen och där skall vi snart sätta potatis de står på groning nu i källaren, de blir nog vilken dag som helst är ju ingen expert på de att odla potatis och grönsaker men man får göra kan i alla fall, annars lär man sig aldrig.
 
Snart skall jag sticka iväg till Anita å fika å tjöta lite sen blir de träning efter de har jag planerat att hämta Leif mamma så hon får komma hit en stund de är inte lätt att bli gammal, var hos henne en sväng igår och skrev lite räkningar innan jag gick till stick cafét. De är alltid trevligt att träffas å prata lite med folk.
 
Snart är de Valborg dagarna bara springer iväg eventuellt skall vi träffa ett par vänner då vi får väl se de skulle lämna besked om de kunde.
 
 
I morgon e de dags för Råglanna ruset fast rusa tror jag inte de blir för min del eller rättare sagt de vet jag att de inte blir jag skall dit tillsammans med Irene och hennes svärmor. Att gå kan väl aldrig skada och gör man de tillsammas blir de inte långtråkigt vi får hoppas att vädret håller i sig visserligen finns de inget dåligt väder sägs de utan bara dålig klädsel.
Nä nu får jag se till att göra mig klar så jag kommer iväg.
 
Ha en underbar dag Kram Nina
 

Kommentera

Publiceras ej