Då va de ett nytt år som har påbörjats jag måste välkomna år 2014 som jag hoppas kommer att bli ett fantastiskt år år 2013 avslutades i går hemma hos Gittan & Björn vi va 4 par. När vi kom dit möttes vi av en fantastiskt fin dukning och på bordet låg de en meny så vi viste precis vad vi skulle äta, måste erkänna att detta uppskattade vi mycket de va så trevligt.
Björn som är kock visade verkligen upp vad han gick för herre gösses vilken god mat vi blev bjudna på så gott och man säger ju att man även äter med ögat för är maten vackert upplagd så påverkar ju detta även våra smakupplevelse de är ialla fall min uppfattning. Så mycke mat tur man inte äter 3 rätters varje dag...
Året avslutades och vi skålade in de nya året...
 
Men för att nu backa tillbaka lite så innan vi åkte dit så bastade vi jag & min älskade vi hade ett par underbara timmar tillsammans vi satt och pratade lite om vad som hänt under de gångna året...
 
De stora för mig är väl att jag blivit arbetslös vi pratade mycke om detta hur jag blivit sjuk och hur jag blivit sviken hur enkelt är de attt komma tillbaks från sjukskrivningen till jobb när man inte har nått jobb att återgå till. De är inte de enklaste måste väl erkänna att jag funderat mycke på vissa saker den senaste tiden och den stora frågan jag har ställt mig eller framför allt som jag faktiskt stälde till min föredetta bästa väninna, som va som en syster men samtidigt va min chef den frågan fick jag aldrig något svar på frågan finns kvar men frågan är om jag någon gång kommer få ett svar? Fråganär vad gjorde jag för Fel?? Jag kunde inte rå för att jag blev sjuk...
Vi har pratat en hel del om detta här hemma å kanske va de så att hon såg sin changs att bli av med mig nu när jag ändå va sjuk. Trotts allt jag gjort både för jobbet och henne privat. De är helt otroligt att de är så enkelt att vara företag å som anstäld har man inget att sätta emot..
Undra vad som hände med allt de som "hon" pratade om hur de skulle bli så bra när vi blev gamla...
De gör mig så förbanad riktigt jävla arg blir jag när jag tänker på detta.
 
För ett tag sen publiserades de i lite olika skrifter om hur de skulle startas upp en ny rörelse eller va jag skall kalla de.. I varje fall läste jag hur "hon" var en drivande del i detta oich hur "hon" värnade om de som hade de svårt i samhället de som riskerade att hamna utanför av olika anledningar de relaterades till atrt "hon" hade egen vetskap pga att hennes dotter är handikapad. Helt sjukt gör man så som hon gjort mot mig beter man sig så ?? Vist finns de saning i detta men frågan är ju hur mycke och hur mycke är för egen vinning skull...
 
Detta har grott i mitt huvud sen jag läste detta och de fortsätter gro för hur fan kan man göra så mot en vän? De finns sanna vänner å icke sanna vänner, vänner man har så länge man kan dra nytta av dom sen är dom inget å ha när de händer nått.
 
Så en sak vill jag bara avsluta med att säga i kväll En vän är en som finns där vad som än händer fråga dig själv vilken sorts vän vill du själv ha? De är ju den sortens vän du själv skall va!
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej