Då va de fredag igen igår kväll hade jag en riktigt trevlig kväll va på stick café de är alltid trevligt att ses å bara handarbeta de är lite inspirerande att se vad andra gör och behöver man lite tipps å råd är de ett ypperligt tillfälle. Men idag skall jag ta mig i kragen och jaga dammråttor bla de känns välbehövligt har inte haft nån riktig lust och ork så de har fått vara även om de är trist när man ser damm i fönster å på skåp, för att inte tala om hur fönsterna ser ut fast dom va de inte länge sedan jag tog faktum är att de va inte så längesen jag städa men de blir ju så fort dammigt igen även om vi bara är två.
 
Nu är de vår de märks här e de full fart Leif gav sig precis i väg de är harvning på programmet nu sen så gäller de att hinna få sått innan de kommer regn. I eftermiddag kommer hans ene son hem å hjälper till lite tanken är väl att sonen kan fortsätta harva å Leif kan ge sig i väg till de andra stället och börja så och jag kan vara lite behjälplig får köra dit utsädet så de blir väl att ladda med virkning i traktorn för de blir mycket stillasittande för min del. Är ju under upplärning så jag kan ju inte hjälpa till med allt de tar tid att lära sig tycker inte de är illa att jag vågar köra traktor och vagn till de olika gårdarna, nu kommer snart nästa steg att lära sig lasta storsäckar har man aldrig gjort de så är de inte så enkelt de får ju inte slå i varandra eller slå i en kant för då är de kört och man får allt på backen..
 
Men nu skall jag inte sitta här utan se till att sätta fart för jag behöver ju göra en del pausar emellan så är de bara lika bra att inse fakta och ta en dag i taget.
 
Ha en riktigt trevlig fredag och va rädd om dig Kram Nina
 
Mitt nya vrålåk :)
 
 

Kommentera

Publiceras ej