Då sitter man här igen hade allt tänkt mig att skriva varje dag men de funkar tyvärr inte och har lovat mig själv att inte sätta några måsten på mig som läget är nu.
De känns så konstigt när folk frågar hur man mår? Vad svarar man jo automatiskt " de e bara bra" fast inom mig är de väl i ärlighetens namn inte bra när man inte kan funka som vanligt.. Va nu vanligt är, de är ju en definitionsfråga faktiskt. Men vist är de väl bra på vissa sätt men på vissa andra sätt är de inte lika bra.
 
Igår va vi på kalas hos Patrik & Susanne som båda fyller 40 år i år Susanne har hunnit fylla & Patrik fyller till veckan de va verkligen släkt kalas och en himla massa barn men de va riktigt trevligt fast jag kände ju knappt någon och faktum är att jag intog köket där trivdes jag bra. Jag & Gun som är mamma till Susanne hjälpte dom en del. Och eftersom jag är som jag är så hade jag inget emot de.
 
Men de tog på krafterna när vi åkte hem igår kväll hade jag så jäkla ont i mitt ben så de va hemskt och tyvärr har jag ganska ont idag också. Å så har jag varit så konstig i huvudet känner mig helt slut i hjärnan.
 
 
 
Vi tog oss en tur till Skara idag och titta på Ko släpp på Uddetorp vi va verkligen där i tid kom bland de första, träffa Jessikas gamla kompis Malin hon jobbar där. De va lite tips promenad & så bjöd de på Mjölk & Bulle sen gick vi ut på baksidan av ladugården ställde oss och vänta på att de skulle komma ut. Gösses så glada de blev när de fick komma ut på grönbete.
De va riktigt kul att se de va massor av folk där lite otur med vädret va de för de kom lite regn strax innan de skulle sprina ut de va tur vi hade tagit med stövlar för de va kladdigt på backen. Tänk egentligen va fantastiskt de är kossan får en kalv & den äter gräs och dricker vatten de är ju inte lite vatten heller läste på en skylt de skrivit att de dricker 150-200 liter vatten om dagen de blir många liter vatten som går åt och ut kommer sedan mjölk.
 
Synd bara att de verkar va så få ungdomar som väljer denna yrkesbana vi prata lite om de jag och Leif men de är väl inte så lätt att bli bonde om man inte är född på en gård för gårdarna som finns blir ju bara större och större och då blir de färre gårdar också.
Men mat behöver vi och med tanke på hur mycket av de vi stoppar i munnen som faktiskt kommer från en form av bonde om de nu är en djurgård eller inte så nog kommer de mesta från någon form av jordbruk. Sen om de är från Sverige eller importerat på ett eller annat sätt skall de framställas och de flesta grund ingredienserna kommer ju till på detta sätt.
 
 
Skall nog gå ut en liten stund och greja lite de får bli en ganska lugn dag idag måste ha återhämtning efter gårdagen. Va rädd om dig Kram Nina
 

Kommentera

Publiceras ej