Jaha då va man halv vägs i denna vecka också för vecka är ju vecka och helg, helg. Har varit vaken en stund hunnit med lite frukost och är inne på andra koppen kaffe än så länge. Skall sitta här en liten stund bara måste städa klart sen började igår och fick gjort övervåningen i alla fall nu är de undervåningens tur!
 
Igår va de en riktigt fin dag sol och blå himmel trotts de va jag tyvärr inte ute speciellt mycket men de skall snart bli ändring på de bara vädret blir lite mer stabilt men de är ju faktiskt bara mars månad än så de kunde ju lika gärna varit snö ute.
 
Idag skall jag iväg på en behandling till en i Grästorp egentligen har jag inte råd men jag känner att jag måste ge de en Changs va hos henne för 2 veckor sen hon sysslar bland annat med kinopraktik de va en underlig upplevelse när jag va där och anledningen är ju att jag har bland annat kroniskt ont i mitt höger ben min högra sida är den som är svag och påverkad mest och de grundar sig i en gammal skada eller vad man skall kalla de.
 
De startade för ganska precis 20 år sedan jag hade ont i huvudet och va stel i nacken vi hade hjälpt mamma att flytta och jag hade burit tungt för jag har aldrig varit rädd för att ta i. Men de kändes inte bra funderade väl på om jag hade åkt på något och uppsökte Mölndals sjukhus satt på akuten x antal timmar och när jag väl kom in så bestämde de sig för att de skulle ta ett ryggmärgsprov för de misstänkte att jag hade fått hjärnhinne inflammation så de bestämde sig för att ta ett ryggmärgsprov men de gick inte så himmelens bra de kom en narkosläkare om jag mins rätt och försökte ta detta prov, de är väl inte alla läkare som gör detta va inte då i alla fall. De va en kvinnlig läkare så mycket mins jag de är ju trotts allt 20 år sedan detta hände, men tror de va 7 gånger men hon fick inget prov, däremot vid tre tillfällen small de ner i mitt högra ben de va som en fiol stäng som small av "typ" man gav upp de fick aldrig något prov utan jag fick stanna kvar morgonen efter mins jag att jag tog mig till wc för egen maskin och tillbaka jag höll i allt jag kunde hålla i på vägen efter la jag mig i sängen och när jag nästa gång skulle resa mig upp stå på mina ben så bar de mig inte de va en otäck känsla jag har bara svaga minnen kvar från den tiden. Men jag minns att en läkare vid namn Eva sa till mig att jag ville sitta i rullstol för att de va bekvämt, hur kunde de bara vara bekvämt? Jessika som är mitt yngsta barn va vid de laget bara 2 år. Hur kan man bara få säga nått sånt? Jag blev så ledsen ville inte vara kvar på sjukhuset och va nog inte de så länge heller, mins inte riktigt hela historian de har ju hänt alldeles för mycket eländigt i mitt liv känns de som men mitt x hämtade ut en rullstol hos arbetsterapeuten i Älvängen och jag åkte hem och med hjälp av familj, arbetsterapeut och sjukgymnast så kämpade jag mig igenom detta de tog tid detta hände 1995 och 1999 så kunde jag släppa stolen men de tog över 4½ år att ta mig upp igen de va tuffa år fattar idag inte hur jag klarade de med 3 små barn. Så att sitta i rullstol har jag provat på och de är inget jag vill göra om vill jag lova, men efter detta har jag problem med mitt höger ben de va den sidan de small ner i den gången och jag hoppas att jag kan bli kvitt en del av smärtan.
 
Tänk att så mycket kan drabba en enda människa de är inte rättvist för tyvärr är ju bara detta ett par saker jag skrivit om ännu!
 
Nä nu skall jag ta och plocka upp dammtrasan och börja min jakt innan jag skall iväg.
 
Ha en underbar onsdag kram Nina

Kommentera

Publiceras ej