Idag är sista dagen innan nyårsafton. Tänk Julen är in stort sett över och de är dags att fira nyårsafton i morgon. Frågan är skall man ha några nyårs löften? Har en dryg dag på mig att fundera på detta för snart 3 år sedan gav jag mig själv ett nyåslöfte men sa de inte till någon, på den tiden snusade jag och de ganska mycket men när nyårs timmarna närmade sig bestämde jag mig och efter de har jag inte tagit en enda snus känner mig väldigt stort över detta. Frågan är egentligen varför jag började har egentligen ingen bra förklaring till de finns ingen bra förklaring på en sån grej egentligen men gjorde de gjorde jag och med tanke på att jag hade en ganska tuff och stressad situation med barn och jobb så blev de bara mer och mer de hände allt som oftast att jag tom somna med en inne helt sjukt men så va de. Men numera är jag fri från den lasten och de är så skönt vist har de hänt nån gång att jag varit lite sugen men jag skulle inte ens våga prova ens till fest eller så för de är ju bara så korkat och jag är stolt över att jag klarade att sluta och de utan ens några nikotin tuggummi eller plåster ja bara la av men jag tuggade vanliga tuggummi.
Hur jag lyckades vet jag egentligen inte men när jag la mig efter att vi firat in de nya året då bestämde jag mig att nu får de vara slut jag hade 3 portioner kvar i dosan hade ju funderat länge på att sluta så jag försökte att inte ha förmycket hemma och denna nyår blev de bara så de va inte planerat. Sa inget till någon inte ens till min numera sambo (då va vi ej sambo) de gick flera dagar innan jag våga nämna nått för någon för om jag skulle misslyckas behövde ju ingen få veta de bara jag men när jag hade varit fri en tid då sa jag de att jag försökte i alla fall och de gick ju jätte bra de kan jag idag konstatera.
 
Så frågan är skall jag ge mig själv nått nytt löfte? har inte riktigt bestämt mig för om jag är stark nog att försöka mig på nått ännu med tanke på att jag inte är helt frisk. Vi får se de om nån månad eller så för jag kommer inte säga de till någon denna gången heller lyckas jag då kan jag ju stolt efter berätta de.
 
 
I går va jag och Jessika på mellandags rea hon handlade en hel del och hon vekade väldigt nöjd med sina köp jag handlade själv inte så mycket är inte riktigt upplagd för att handla men ett par mjuka brallor & ett par  tjocka strumpbyxor blev de för just nu går jag mest i de just nu när min mage svullnar så. Så fort de är över med Jul & Nyårs Helg måste jag nog söka hjälp för jag har så jobbigt och ont i min mage.
 
Nä nu skall vi nog ta en fika sen handla inför nyårs afton.
Ha en bra avslutning på året Kram
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej